{"id":9240,"date":"2024-07-29T08:48:07","date_gmt":"2024-07-29T08:48:07","guid":{"rendered":"https:\/\/www.confida.hr\/?p=9240"},"modified":"2024-07-29T08:48:07","modified_gmt":"2024-07-29T08:48:07","slug":"novi-pravilnik-o-evidenciji-radnog-vremena","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.confida.hr\/hr\/blog\/novosti\/novi-pravilnik-o-evidenciji-radnog-vremena\/","title":{"rendered":"Novi Pravilnik o evidenciji radnog vremena"},"content":{"rendered":"\n

Uvod\u00a0<\/mark><\/strong><\/p>\n\n\n\n

Evidencija radnog vremena klju\u010dna je komponenta za poslodavce i zaposlenike, osiguravaju\u0107i transparentnost i odgovornost na radnom mjestu. Najnoviji set propisa, definiran u novom Pravilniku o evidenciji radnog vremena, ima za cilj pojednostaviti i modernizirati proces vo\u0111enja ovih va\u017enih evidencija. U nastavku donosimo sveobuhvatan pregled novih izmjena i dopuna u Pravilniku o evidenciji radnog vremena, pru\u017eaju\u0107i korisne smjernice za poslodavce kako bi se uskladili s novim propisima i osigurali efikasnije vo\u0111enje radnih evidencija.

Nakon sedam godina primjene prethodnog pravilnika (iz 2017. godine), donesen je novi Pravilnik o sadr\u017eaju i na\u010dinu vo\u0111enja evidencije o radnicima zaposlenim kod poslodavca<\/mark><\/strong> (Nar. nov., br. 55\/24., dalje: novi Pravilnik), koji \u0107e stupiti na snagu 1. listopada 2024. godine<\/mark><\/strong>. Dakako, njime se (\u010dl. 1. novog Pravilnika) propisuje sadr\u017eaj i na\u010din vo\u0111enja evidencije o radnicima zaposlenim kod poslodavca, ako drugim propisom nije druk\u010dije ure\u0111eno. Stupanjem na snagu novog Pravilnika prestat \u0107e vrijediti stari, odnosno trenutno jo\u0161 uvijek va\u017ee\u0107i Pravilnik o sadr\u017eaju i na\u010dinu vo\u0111enja evidencije o radnicima (Nar. nov., br. 73\/17.).<\/p>\n\n\n\n

Klju\u010dne promjene i novosti<\/strong><\/mark><\/p>\n\n\n\n

Pozadina i svrha\u00a0<\/mark><\/strong><\/p>\n\n\n\n

Pravilnik o evidenciji radnog vremena pro\u0161ao je kroz nekoliko revizija u posljednjem desetlje\u0107u, reflektiraju\u0107i dinami\u010dnu prirodu upravljanja radom i potrebu za a\u017euriranim praksama vo\u0111enja evidencija. Primarni cilj ovih izmjena je pove\u0107anje u\u010dinkovitosti i transparentnosti pra\u0107enja radnog vremena. Tako\u0111er, nove promjene su u skladu s tehnolo\u0161kim napretkom i digitalizacijom poslovnih procesa, omogu\u0107uju\u0107i poslodavcima jednostavniji i u\u010dinkovitiji na\u010din vo\u0111enja evidencija radnog vremena.<\/p>\n\n\n\n

Istaknuti dijelovi novog pravilnika<\/mark><\/strong><\/p>\n\n\n\n

Novi Pravilnik donosi nekoliko zna\u010dajnih promjena:<\/p>\n\n\n\n

Pro\u0161ireni broj \u010dlanaka<\/mark><\/strong><\/p>\n\n\n\n

Novi Pravilnik uklju\u010duje devet dodatnih \u010dlanaka u usporedbi s prethodnom verzijom, \u0161to ukupno \u010dini 25 \u010dlanaka. Navedeno pro\u0161irenje detaljnije pokriva razli\u010dite aspekte upravljanja evidencijama radnog vremena. Nove odredbe uklju\u010duju specifi\u010dne upute za evidenciju radnog vremena za rad od ku\u0107e i fleksibilne radne aran\u017emane, \u0161to odra\u017eava sve ve\u0107u popularnost takvih modela rada.<\/p>\n\n\n\n

Detaljni zahtjevi za vo\u0111enje evidencija<\/mark><\/strong><\/p>\n\n\n\n

Poslodavci su du\u017eni voditi detaljne evidencije za svakog zaposlenika, uklju\u010duju\u0107i:<\/p>\n\n\n\n