Hrvatska jedna od najtraženijih destinacija na tržištu Austrije

Hrvatska se prema rezervacijama nalazi na drugom mjestu najtraženijih destinacija na tržištu Austrije za 2021. godinu odmah nakon Grčke, objavio je jedan od najvećih svjetskih turoperatora TUI. Slijede Italija, Španjolska i Turska, a kada se u obzir uzmu generalni trendovi  i općeniti interes za putovanjima, najomiljenija inozemna destinacija Austrijanaca je Italija, dok je Hrvatska ponovno zauzela visoko drugo mjesto.

Pretpandemijske i rekordne 2019. godine Hrvatsku ju posjetilo 21 milijun turista, dok je prošle godine ta brojka pala za čak 55 posto na 7 milijuna turista. Austrijanci koji čine 5.9 posto od ukupnog broja noćenja u Hrvatskoj najčešće posjećuju Istru i Kvarner, hrvatske regije s najbogatijom hotelskom ponudom.

Važnu ulogu pri izboru destinacije Austrijancima ima tzv. „all inclusive“ ponuda, pogotovo ona turističkih naselja i hotela s posebnom ponudom za obitelji s djecom. Rjeđe preferiraju obiteljski smještaj, a mnogi Austrijanci u Hrvatskoj imaju vlastite nekretnine kao i plovila.

Hrvatska se ipak najviše oslanja na svoje tradicionalno najjače turističko tržište Njemačku čiji gosti čine gotovu trećinu svih ukupnih dolazaka u Hrvatsku. Njemačka je krajem svibnja uklonila Hrvatsku s liste visokorizičnih zemalja za putovanje zbog pandemije koronavirusa tako da se planiranje dolazaka turista iz Njemačke u Hrvatsku tek očekuje, a zbog neizvjesne situacije s epidemijom koronavirusa u toj zemlji svaki treći Nijemac prema anketama nije ni znao hoće li ove godine uopće krenuti na putovanje.

Njemački i austrijski gosti koji posjećuju Hrvatsku uglavnom dolaze osobnim automobilima tako da se Hrvatska i ove godine orijentirala na svoja tradicionalna tržišta i ne ovisi u najvećoj mjeri o zračnom prometu. Zbog nemogućnosti ranijeg planiranja putovanja turoperateri prognoziraju kako bi se ove godine zbog povoljnije epidemiološke situacije sezona mogla produljiti sve do studenog.

Istraživanja također ukazuju na značajnu zainteresiranost Nijemaca i Austrijanaca za stjecanje nekretnina na Jadranu tako da se u narednim mjesecima može očekivati i pojačana aktivnost na tržištu nekretnina.

PUTNICIMA NAJVAŽNIJA FLEKSIBILNOST

Analize pokazuju kako je za vrijeme korona krize poraslo upravo korištenje vlastitog prijevoznog sredstva pri realizaciji turističkih putovanja te kako su se prioriteti kupaca promijenili pa je fleksibilnost postao najvažniji faktor.

Iako je omjer cijene i kvalitete u prošlosti bio najvažniji kriterij prilikom planiranja putovanja, fleksibilnost je sada glavni prioritet.

Više od dvije trećine svih novih rezervacija trenutno su rezervacije s mogućnošću otkazivanja ili pomicanja datuma dolaska bez naknade (Flex), a do sada ostvareni booking pokazuje veći interes za hotelima više kategorije i paketima s raznim pogodnostima kao što su dodatna noćenja, sobe više kategorije, besplatni transferi i drugi sadržaji.

Za svibanj je prodaja obećavajuća, a očekuje se i još veći broj rezervacija s obzirom na ukidanje mjera i na sve veću procijepljenost stanovništva.

RAST POTROŠNJE U DRUGOJ POLOVICI 2021.

Ekonomisti očekuju značajan porast potrošnje u drugoj polovici 2021. Prema podacima Deutsche Zentral-Genossenschaftsbank, tijekom prošle godine se prihod domaćinstava u Njemačkoj povećao za 393 milijarde eura i sada iznosi rekordnih 7,1 bilijuna eura. To je plus od šest posto u odnosu na prošlu godinu.

Ekonomski analitičari ove banke kažu da su Nijemci iz straha od gubitka posla ili manje zarade značajnije štedjeli. Osim toga, zatvaranja prodavaonica i kulturnih ponuda zbog lockdowna značajno su smanjili potrošnju.

Deutsche Zentral-Genossenschaftsbank procjenjuje da su Nijemci prošle godine uštedjeli 16 eura od svakih sto koje su zaradili. Očekuje se da će novac koji su Nijemci držali na svojim bankovnim računima ponovno biti aktiviran i otići u privatnu potrošnju. Prvenstveno se to odnosi na putovanja, posjete restoranima i kulturnim priredbama.

„SAFE STAY IN CROATIA“

Hrvatska se za turističku sezonu pripremala kroz kampanju “Safe stay in Croatia“, nacionalnu oznaku sigurnosnih protokola u turizmu i ugostiteljstvu kako bi privukla stare i nove goste osjećajem sigurnosti pri boravku u ovoj zemlji.

Projekt Safe stay in Croatia provodi Ministarstvo turizma i sporta, a za cilj ima educirati i upoznati posjetitelje i dionike u turizmu s protokolima i mjerama koje se provode u Hrvatskoj na svim razinama turističkih djelatnosti.

Oznaka Safe Stay dodjeljuje se besplatno dionicima iz hrvatskog turističkog sektora i ostalima koji su dio lanca putovanja, poput prijevoznika, zračnih luka, kolodvora, nautičkih luka i marina, koji se prijave u sustav te ispune prijamni obrazac kojim potvrđuju i jamče poštivanje i provođenje aktualnih zdravstvenih i sigurnosnih preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. Oznaka gostima omogućava lakše prepoznavanje destinacija, pružatelja smještaja, prijevoza, turističkih atrakcija i slično koji su usvojili nacionalne i svjetske standarde zdravstvene i higijenske zaštite.

Vidljivo istaknuta oznaka Stay safe in Croatia pruža informaciju svim posjetiteljima da turistički objekt njihovog interesa djeluje prema aktualnim preporukama Svjetskog vijeća za putovanja i turizam te Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

Pročitajte više: